Your SEO optimized title
「本ページはプロモーションが含まれています」(PR表記)  

早朝の自主的砂撒きボランディア

 

 

 

-------------------------------

https://www.instagram.com/323632952740hhf/

朝の5時台 マイナス3度

砂撒き散歩

-------------------------------

 

-------------------------------

砂泥棒に間違えられました(笑)

雪国の歩道は、積もった雪が踏み固められてカチカチに固まり、ちょっとした超細長いスケートリンクのようになります。滑り止めとして、歩道の端に砂箱が設置されています。

The sidewalks in snowy areas become like a narrow ice rink, as the snow gets compacted and turns into hard ice. As a precaution, sandboxes are placed at the edges of the sidewalks for better traction.

https://www.instagram.com/323632952740hhf/

砂箱

今日(2023/12/15)は仕事休みで、昨日は10000歩を歩いていないし、いつも通り5時に目が覚めたので、砂はひと袋3キロあるのでちょっとしたトレーニングになるし、気温もマイナス3度〜4度なので、砂撒きウォーキングに出かけました。

手持ちの中で一番大きいエコバッグに砂箱から砂を取り出して4袋入れ、五十肩リハビリのために左腕にひと袋抱えていたら、通りかかった白い車に乗った男性から窓から怒鳴られました。

『何してるんですか!』

と、砂泥棒に間違えられた(笑)

いや、住宅街で、しかも徒歩でこんなものを盗んで何に使う(笑)徒歩だよ?徒歩(笑)きっとこの方は自分で砂を撒いたことがない人なのかな〜。

『ここから坂の下まで砂を撒くんですよ!』

と言ったら、

『え?え?え?あ、あ、ありがとうございます』

って言われました(笑)

砂を撒いたことがないんだろうな〜、撒いたことがない方からすると砂泥棒かな???こんな真冬に砂なんか盗んで他にどうするっつーの(笑)

球場敷地の手前にひとつ砂箱があるんだけど、円山動物園西門から坂下野球場(少年団の小さい野球場がある)までの歩道の中間に砂箱はないんですよね。一番長い長い長い坂で一番滑るのに砂箱がない。観光客や年寄りが滑っているのをいつも気になります。

重さひとつ3キロの砂袋を16袋分を坂道を往復して撒いてきました。良い運動になりました。

 

Today, I had a day off from work, and since I didn't walk 10,000 steps yesterday and woke up at 5 am as usual, I decided to go for a sand spreading walk. The sandbags weigh 3 kilograms each, and the temperature is around -3 to -4 degrees Celsius, making it a good opportunity for some exercise.

I took out four sandbags from the largest eco-bag I had and carried one bag in my left arm for my shoulder rehabilitation. As I was walking, a man in a white car passing by shouted at me from the window.

"What are you doing?"

He mistook me for a sand thief and yelled at me (lol). Well, it's a residential area, and I'm on foot, so why would I steal sand? On foot, you know? On foot (lol).

Maybe this person has never spread sand before.

"I'm spreading sand from here to the bottom of the hill," I said.

"Huh?Yeah?

Oh, th-thank you," he replied (lol

I guess he has never spread sand before. From the perspective of someone who has never done it, I might have looked like a sand thief in the winter? Stealing sand in the middle of winter, what else would you do with it(lol)?

There is one sandbox before the entrance to the baseball field, but there is no sandbox in the middle of the sidewalk between Maruyama Zoo West Gate and the downhill baseball field (where the small youth baseball field is located). It's the longest slope where people often slip, and it always concerns me.

I spread 16 bags of sand, each weighing 3 kilograms, back and forth on the slope. It was a good exercise.

-------------------------------

 

 

-------------------------------

撒くとこんな感じです

fitbitで確認したところ、砂撒きのお陰で、朝の時点で6000歩歩いていました(笑)

https://www.instagram.com/323632952740hhf/
https://www.instagram.com/323632952740hhf/
この上を歩くと滑りにくい

https://www.instagram.com/323632952740hhf/

ひとつ3キロの砂袋

https://www.instagram.com/323632952740hhf/

さらさら撒きながら歩く
-------------------------------

ポチっとしていただくと励みになります。

-------------------------------
 
楽しく生きていくコツ